Instruktioner för returnering

Fri retur från Finland!

Läs dessa anvisningar noggrant innan du returnerar en vara.

Avbeställning av en beställning

Beställda produkter har en 14-dagars avbeställningstid från det datum då produkterna mottagits. Produkterna måste vara oanvända och i säljbart skick. Kunden ansvarar för produktens värdeminskning om produkten returneras i ett annat skick än originalskicket. Hygienprodukter som levereras i förseglad förpackning (t.ex. örhängen, piercingsmycken) har inte ångerrätt om förseglingen har brutits (Konsumentskyddslagen 6:16§ 5) eller förpackningen har öppnats på annat sätt.

Produkterna måste vara oanvända och i gott skick för att kunna säljas. Kunden ansvarar för produktens värdeminskning om den returneras i ett annat skick än originalskicket. En retur per order är kostnadsfri. Vid flera returer debiteras kunden en returfraktkostnad på 6,95 euro.

Vi accepterar inte returer via postorder! Dessa returvillkor gäller endast för beställningar som görs i vår webbutik! I andra fall, vänligen kontakta oss kundtjänst

Hur gör jag en retur?

Logga in på ditt kundkonto för att göra en avbeställningsbegäran. När vi har mottagit din begäran om avbeställning får du ett automatiskt bekräftelsemeddelande. När vi har behandlat din avbeställning skickar vi dig ett e-postmeddelande med instruktioner om hur du gör en återbetalning. Återbetalningen är avgiftsfri från Finland när den görs enligt anvisningarna. Du kan också göra återbetalningen direkt direkt till vår butik, Se dock till att lämna in en begäran om avbeställning innan du levererar produkterna till vår butik. För internationella beställningar är kunden ansvarig för returkostnaderna.

Returneringens varaktighet

Returer till vårt kontor tar vanligtvis 1-4 arbetsdagar för paketreturer och 5-10 arbetsdagar för brevreturer. 

Återbetalning av betalning

När vi har fått din återbetalning behandlar vi den samma dag och återbetalar pengarna till den betalningsmetod du använde. Beroende på betalningsmetod kan det ta 2-4 arbetsdagar innan återbetalningen kommer fram.

Återbetalningsbeloppet kan skilja sig från beloppet för de avbeställda produkterna

Ytterligare fraktkostnader återbetalas inte vid retur.

Om eventuella rabatter eller kampanjvillkor i beställningen inte uppfylls efter returen, debiteras mellanskillnaden på returen. (Om till exempel den ursprungliga beställningen har överskridit gränsen för fri leverans, men värdet på beställningen efter retur är under gränsen, kommer leveransavgifterna att debiteras enligt den valda leveransmetoden, i enlighet med den prislista som gäller vid den tidpunkten.

I annat fall kan returnerade försändelser debiteras de faktiska leveranskostnaderna.

Omleverans

Omleverans debiteras enligt gällande prislista. 

GÖR EN RETUR

Defekt eller fel produkt

Om du har fått en felaktig eller defekt produkt ska du inte avbeställa eller göra en ny beställning, utan kontakta vår kundtjänst direkt: asiakaspalvelu@ninja.fi. Vänligen bifoga en kopia av din beställning Skicka oss en bild på den felaktiga / defekta produkten.

Byte

Produktbyten görs alltid via en ny order för att säkerställa tillgängligheten av den produkt du vill ha, i stället för att vänta på att returen ska behandlas först. Vänligen skicka först en avbeställningsbegäran enligt instruktionerna ovan och lägg sedan en ny order på den produkt du vill byta ut.

Ej uthämtad försändelse

Ej uthämtade försändelser betraktas inte som returer enligt KSL. Ej uthämtade försändelser debiteras de faktiska leverans- och returkostnaderna enligt gällande prislista. För beställningar som hämtas ut i våra butiker debiteras en leveransavgift på 3,90 € om beställningen inte hämtas ut. 

Annonser för produkter

Ninja ansvarar för att varje försändelse kontrolleras noggrant innan den skickas till kunden. Om det trots detta finns en defekt i produkten eller om produkten är felaktig ska defekten omedelbart anmälas till Ninja. Kundtjänst. Om du vill avbryta transaktionen kommer betalningen att återbetalas inom 30 dagar efter att Ninja har mottagit den defekta produkten.

SKICKA ETT KRAV

Konsumentskydd

Ninja följer i all sin verksamhet konsumentskyddslagen samt Konkurrens- och konsumentverkets anvisningar och rekommendationer. Vissa av våra produkter är hygienprodukter (t.ex. piercingörhängen, piercingörhängen), som inte har ångerrätt om förseglingen på produktförpackningarna har öppnats (KSL 6:16§ 5). 

 

Läs mer om våra produkter om villkor och bestämmelser.